Delegacje zagraniczne w spółce limited

Spółka może wypłacić swoim dyrektorom / pracownikom zwrot kosztów wyjazdu i pobytu za granicą.

Jeżeli spełnione są poniższe wymagania:
– kraj gdzie kontrakt / praca jest wykonywana nie jest krajem stałego zamieszkania pracownika / dyrektora (nie dotyczy UK);
– kontrakt (praca) jest kontraktem tymczasowym i nie trwa dłużej niż 24 m-ce. Po tym czasie aby wypłacać delegacje zagraniczne kontrakt musi dotyczyć całkowicie innego zleceniodawcy oraz całkowicie innego adresu (innego miasta);
– wyjazd ten jest tylko i wyłącznie w celach biznesowych i jest związany z wykonywaną działalnością spółki;

to spółka może zaliczyć w koszty poniższe wydatki dyrektora / pracownika:
1. koszt dotarcia z / do miejsca zamieszkania do / z miejsca wykonywania kontraktu (np. samolot + taxi / pociąg);
2. koszt zakwaterowania – np. wynajęcie mieszkania / pokoju / hotelu;
3. koszt wyżywienia – można ustalić sobie dzienną stawkę na wyżywienie i kwota taka powinna być „kwotą rozsadną” – tak podaje HMRC (skonsultuj to ze swoim księgowym);
4. powyższe punkty 2 i 3 można zastąpić stawkami ryczałtowymi (tzw. subsistence rates) podawanymi przez HMRC tutaj.

Ważne – skonsultuj ze swoim księgowym czy i jak powyższe koszty mogą być wypłacone dyrektorowi / pracownikowi.

Ważne – w przypadku kontraktu (podwykonawcy) czasem w danym kraju należy zapłacić dodatkowy podatek. W tym celu należy zasięgnąć opinii u mejscowego doradcy podatkowego.

Ważne – zwrot ww. kosztów nie skutkuje koniecznością wykazania ich w formularzu P11D, czyli nie jest to dla dyrektora / pracownika jego prywatnym dochodem.

Marek Niedźwiedź   (kliknij i polub mnie na facebook’u)
Skontaktuj się z nami

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Back to top