Zmiany w PAYE (Payroll – lista płac)

HMRC wprowadził właśnie zmiany dotyczące Payroll czyli listy płac. Od tej pory wysłanie raportu tzw. RTI Submission musi nastąpić przed lub najpóźniej w dniu fizycznej wypłaty wynagrodzenia. Zmiany te weszły w życie już wcześniej (2O13r) ale firmy, które zatrudniały mniej niż 9 osób, mogły skorzystać ze zwolnienia w tym zakresie. Obecnie zwolnienie to już przestało obowiązywać i HMRC za nie złożenie raportu RTI zgodnie z ww. obowiązującymi zasadami będzie naliczało kary w wysokości 1OO GBP za jeden okres rozliczeniowy.
Dla przypomnienia, firma może wybrać jeden z poniższych okresów rozliczeniowych:

  • tygodniowy
  • dwutygodniowy
  • czterotygodniowy
  • miesięczny

Jeżeli raport jest w okresie miesięcznym to ostateczna data wypłaty wynagrodzenia to ostatni dzień miesiąca. Co za tym idzie, jest to również ostateczny dzień wysłania raportu RTI do HMRC (nawet jeśli zerowy) oraz payslipów dla pracowników. Tutaj również HMRC zaczyna stosować kary za spóźnienia – 1OO GBP.


Ważne

Jeśli współpracujesz z aeXea:

  • jeżeli wypłacasz pensje swoim pracownikom lub dyrektorom-pracownikom lub po prostu sobie w różnych dniach miesiąca, KONIECZNIE informuj nas o tym już wcześniej. Nasz Dział Payroll od tego momentu będzie wykonywał raporty RTI oraz payslipy codziennie tak, żeby Twój raport był sporządzony i wysłany najpóźniej w dniu wypłaty wynagrodzenia;
  • jeżeli wypłacasz pensje tego samego dnia każdego miesiąca (np. 1O-go), również poinformuj nas o tym jaki to jest dzień tak, żeby Twój raport był sporządzony i wysłany najpóźniej w dniu wypłaty tegoż wynagrodzenia;
  • jeżeli danego miesiąca nie wypłacasz sobie pensji to również KONIECZNIE daj nam o tym znać. Musimy przygotować tzw. payslip zerowy oraz tak czy inaczej wysłać raport RTI do HMRC. Pamiętaj, za nie złożenie raportu, nawet jeśli nie wypłaciłeś sobie pensji, HMRC naliczy Ci karę 1OO GBP (nieodwołalnie);
  • jeżeli chcesz wypłacić pensje wyższe niż kwoty wolne od podatków (tutaj zobacz co to oznacza), napisz do nas wcześniej żebyśmy mogli wyliczyć Ci kwoty brutto i netto.

Przypominam nasz adres email dla potrzeb PAYE: payslip@aexea.co.uk

Marek Niedźwiedź   (kliknij i polub mnie na facebook’u)
Skontaktuj się z nami

2 Comments

  1. Anna

    Dzień dobry,

    Czy może Pan podać źródło na podstawie którego HMRC wprowadziło takie zmiany?

    Pozdrawiam!

  2. Anna

    Czyli jeśli np. dziś chcę wypłacić sobie wynagrodzenie to muszę wysłać Wam maila, że wypłacam kwotę x, a na koniec miesiąca dodatkowo podać sumę pobranych wynagrodzeń (payslip)?

    W jakim celu zostało powzięte takie utrudnienie?

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Back to top